Wakacyjna atmosfera zachęca do wyruszenia na łono natury, a przynajmniej do częstszego uciekania z Warszawy. Zdalne Babki powstały z założeniem, że nie ograniczamy się do pracy w jednym miejscu. Nasza sekcja techniczna jest zdalna i mobilna. Warszawę traktujemy jako siedzibę główną, ale zdarzyło nam się już pracować znad morza, z gór i z Mazur, a wkrótce i z zagranicy. Wystarczy nam laptop i dostęp do Internetu. Oraz 5 narzędzi do zdalnej pracy:
OneNote
Ten artykuł piszemy do Was z warszawskiego metra w drodze do klienta wykorzystując do notowania telefon komórkowy i właśnie ten program. Potem tekst wystarczy tylko przesłać na maila i przekopiować na bloga. W OneNote można także tworzyć checklisty, idealnie sprawdzają się nie tylko do tworzenia listy zadań gdy jesteśmy w biegu, ale także przed pakowaniem na wakacje, w miarę jak przypominamy sobie co mamy ze sobą zabrać.
Asana
Nasza sekcja techniczna jest dwuosobowa i mimo, że najczęściej dzielimy się projektami to czasem zdarza się, że nawzajem sobie pomagamy. Na takie ewentualności przydaje się właśnie Asana, w której można utworzyć zakładkę nowego projektu i udostępnić ją osobom, z którymi pracujemy. W ten sposób każdy będzie miał od razu podgląd do wszystkich niezbędnych informacji, typu zadań wykonanych/do wykonania, terminów itp. Trzeba tylko pamiętać, by na bieżąco wszystko uzupełniać 🙂
Kalendarz Google
Zbawienie w przypadku gdy liczba spotkań i klientów zaczyna rosnąć, i trzeba to wpleść w życie kilkuosobowego zespołu. Mamy wspólny, zdalnobabkowy kalendarz, który możemy obie modyfikować. Wpisujemy w niego wszystkie spotkania, wyjazdy i terminy, o których musimy pamiętać (chociażby płacenie składek do ZUSu czy VATu). Jest dostępny i na komputerach i z komórek, więc zawsze szybko możemy sprawdzić czy mamy coś zaplanowane na dany dzień. W zasadzie obecnie nie wyobrażamy sobie bez niego życia. By móc z niego korzystać niezbędne jest założenie google’owego konta (wystarczy gmail’owa poczta).
Dropbox
Do przechowywania dokumentów i łatwego ich przekazywania. Korzystamy od niedawna i nie tak często jak z Asany i kalendarza Google, ale i tak się przydaje. Szczególnie gdy potrzebujemy zebrać w jednym miejscu pulę materiałów i dokumentów, których przesyłanie mailem lub na Asanie nie byłoby zbyt wygodne. Wygodne jest to, że można pobrać aplikację Dropboxa na komputer i korzystać z niej jak ze zwykłego folderu.
Skype
Tego programu raczej nie trzeba nikomu przedstawiać 🙂 Przydatny do komunikowania się, zarówno między sobą jak i z klientami.
Na dany moment takie narzędzia nam wystarczają, ale możliwe, że w przyszłości rozszerzymy nieco tę listę. A Wy z czego korzystacie by ułatwiać sobie zdalną bądź niezdalną pracę?
Podobało Wam się? A może nie? Dajcie nam koniecznie znać w komentarzach.
A może podzielicie się także o czym macie ochotę poczytać w ramach cyklu Babki Radzą?